Τα τελευταία χρόνια, το σχολείο μας αξιοποιεί την προσέγγιση CLIL στη διδασκαλία αρκετών μαθημάτων του Αναλυτικού Προγράμματος όπως την Αγωγή Ζωής, την Τέχνη, τη Φυσική Αγωγή και τη Μουσική. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας που διδάσκουν CLIL αυξάνονται σταθερά, με αποτέλεσμα να επωφελούνται όλο και περισσότεροι μαθητές από την προσέγγιση αυτή. Την παρούσα σχολική χρονιά, η προσέγγιση CLIL εφαρμόζεται από 7 εκπαιδευτικούς μας στο 88% του μαθητικού μας πληθυσμού ως εξής:
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ | ΤΜΗΜΑΤΑ | ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ |
Ρέα Γενεθλίου | Δ'1, Δ'2 | Εικαστικές Τέχνες |
Χρύσω Ιωάννου | Δ΄1 | Αγωγή Ζωής/Ε.Α.Α |
Λήδα Μιχαηλίδου | Γ'2 | Αγωγή Ζωής/Ε.Α.Α |
Μαρία Όμπασιη | Α'2, Β'1, Γ'1 | Εικαστικές Τέχνες |
Αναστασία Περίκκου | Στ'2 | Αγωγή Υγείας |
Νίκη Σχίζα | Ε'1, Ε'2 | Φυσική Αγωγή |
Άννα Φιάκου | Β'1, Β'2, Β'3 | Μουσική |
Τι είναι όμως το CLIL (Content and Language Integrated Learning);
Είναι μια προσέγγιση διδασκαλίας κατά την οποία οι μαθητές διδάσκονται το περιεχόμενο (content) ενός γνωστικού αντικειμένου του Αναλυτικού Προγράμματος μέσω της χρήσης μιας ξένης γλώσσας/αγγλικά (language).
Τα πλεονεκτήματα για τους μαθητές μας είναι πολλά! Πέραν από το μάθημα των Αγγλικών, η χρήση της αγγλικής και σε άλλα γνωστικά αντικείμενα βοηθά τον μαθητή να χρησιμοποιεί την αγγλική σε ένα πιο επικοινωνιακό πλαίσιο. Η εκμάθηση και η χρήση της ξένης γλώσσας αποκτά σκοπό αφού γίνεται εργαλείο για εκμάθηση ενός θέματος. Πλέον, οι διάφορες έννοιες των άλλων μαθημάτων που διδάσκονταν κατεξοχήν με την ελληνική γλώσσα, προσεγγίζονται και με το αντίστοιχο λεξιλόγιο στην αγγλική γλώσσα. Έτσι, ο μαθητής γνωρίζει καλύτερα το θέμα, αφού το προσεγγίζει με διάφορους τρόπους (χρήση διαφόρων διδακτικών μεθόδων, εποπτικών, τραγουδιών, τεχνολογίας, κτλ.). Η ποικιλία δραστηριοτήτων και η προσέγγιση εννοιών που αφορούν το θέμα μέσα από τη χρήση δυο γλωσσών, βοηθά στην εις βάθος κατάκτηση της γνώσης. Ταυτόχρονα όμως, οι μαθητές αποκτούν θετική στάση απέναντι στην ξένη γλώσσα και κατά συνέπεια, γίνονται πιο δεκτικοί σε ξένες κουλτούρες.