ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΩ ΠΟΛΕΜΙΔΙΩΝ ΚΗ΄ - ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΜΙΧΑΗΛ
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνα: 25694270, 25694272
Τηλεομοιότυπο: 25694275
Μενού

Σχέδιο βελτίωσης σχολικής μονάδας

Το σχολείο μας κατά τη φετινή σχολική χρονιά συμμετέχει σε ποικίλα προγράμματα. Τα προγράμματα αυτά, έχουν ως στόχο τη συμμετοχή των παιδιών σε δραστηριότητες που θα εμπλουτίσουν τις εμπειρίες τους, θα συμβάλουν στην ανάπτυξη του γνωστικού και μαθησιακού τομέα, αλλά και στην καλλιέργεια των αξιών που διέπουν τη σχολική μας μονάδα.

Προγράμματα

Πρόγραμμα του Κρατικού Δικτύου Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Σκοπός των Προγραμμάτων του Δικτύου Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΔΚΠΕ) είναι η διαμόρφωση περιβαλλοντικά υπεύθυνων και ενεργών πολιτών, στα πλαίσια της εμπειρικής και βιωματικής ενασχόλησής τους με το περιβάλλον. Επίσης, μέσα από αυτά επιδιώκεται η αξιοποίηση του περιβάλλοντος ως χώρου μάθησης τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς και η οργάνωση της μαθησιακής διαδικασίας μέσω της εφαρμογής παιδαγωγικών διαδικασιών εμπειρικού, συνεργατικού και βιωματικού χαρακτήρα.

Όλες οι τάξεις του σχολείου μας θα συμμετάσχουν σε Προγράμματα των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ακρωτηρίου, Κοιλανίου, Αθαλάσσας και Πεδουλά στοχεύοντας μεταξύ άλλων να εξοικειωθούν με περιβαλλοντικές έννοιες όπως ρύπανση, κλιματική αλλαγή, ενέργεια, ανακύκλωση κ.α, να αναπτύξουν την παρατηρητικότητα, την κριτική σκέψη και τη φαντασία τους και να διαμορφώσουν θετικές στάσεις σε ότι αφορά στην προστασία και διατήρηση του θαλάσσιου περιβάλλοντος κτλ.

 

Πρόγραμμα Mind REset

Το πρόγραμμα mind REset υλοποιείται σε συνεργασία με τον οργανισμό Junior Achievement Cyprus και το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας. Αποτελεί ένα σύγχρονο, περιβαλλοντικό πρόγραμμα ανάπτυξης ιδεών με πέντε πεδία δράσης για έναν πλανήτη με λιγότερο πλαστικό. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές/μαθήτριες να έρθουν σε επαφή με την καινοτομία δημιουργώντας μία εικονική επιχείρηση με στόχο τη μείωση χρήσης πλαστικού στην καθημερινή ζωή.

Το εκπαιδευτικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα mind REset έχει τους ακόλουθους στόχους: 

  • Εκπαίδευση των μαθητών/μαθητριών σε θέματα περιβαλλοντικής επιχειρηματικότητας και καινοτομίας.
  • Πρακτική προσέγγιση για τη δημιουργία μίας επιχείρησης.
  • Εξοικείωση με τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές σπουδές.
  • Ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος.
  • Ενεργοποίηση κριτικής σκέψης.
  • Αντιμετώπιση των επιπτώσεων από τη χρήση του πλαστικού στην κοινότητα, στη χώρα και σε διεθνές επίπεδο.
  • Εντοπισμός περιβαλλοντικών προβλημάτων και προτάσεις για την αντιμετώπισή τους.   

Πρόγραμμα Ανακύκλωσης     

Ανακύκλωση μπαταριών

Η ΑΦΗΣ, το συλλογικό σύστημα Διαχείρισης οικιακού τύπου Μπαταριών, έχει τοποθετήσει και στο σχολείο μας κάδο ανακύκλωσης μπαταριών. Σκοπός μας είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών όσον αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος με την ενεργή συμμετοχή τους στην ανακύκλωση μπαταριών. Ο κάδος συλλογής των μπαταριών  βρίσκεται και αυτός στην εσωτερική σκάλα του σχολείου που οδηγεί στον Κύκλο Α΄.
Προσμένουμε στη συνεργασία και υποστήριξή σας στα προγράμματα ανακύκλωσης, σε μια κοινή προσπάθεια για την αειφόρο ανάπτυξη στο σχολείο μας, την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και την προστασία του περιβάλλοντος.

Ανακύκλωση χαρτιού και πλαστικών μπουκαλών

Οι μαθητές συλλέγουν επίσης και τοποθετούν στους ειδικούς κάδους ανακύκλωσης που υπάρχουν στο σχολείο μας χαρτιά και πλαστικές μπουκάλες για ανακύκλωση.

Τηγανοκίνηση

Η Τηγανοκίνηση είναι ένα εκπαιδευτικό, περιβαλλοντικό πρόγραμμα συλλογής χρησιμοποιημένων μαγειρικών λαδιών που εφαρμόζεται με επιτυχία σε περισσότερα από 400 σχολεία στην Κύπρο. Μέσω της Τηγανοκίνησης μετατρέπεται το τηγανέλαιο από απόβλητο σε βιοντίζελ και δίνονται πόροι για δράσεις περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και στήριξη περιβαλλοντικών υποδομών για τα σχολεία και τους μαθητές σε όλη την Κύπρο!

Η Τηγανοκίνηση ξεκίνησε με πιλοτική εφαρμογή το 2011 σε 10 σχολεία, όλων των βαθμίδων, του δήμου Αγλαντζιάς και από το Σεπτέμβριο του 2013 εφαρμόζεται σε παγκύπρια βάση. Το πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και υλοποιείται σε συνεργασία του Υπουργείου, του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού ΑΚΤΗ, Κέντρο Μελετών και Έρευνας.

Πρόγραμμα CLIL

Η προσέγγιση CLIL εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Κύπρο στα πλαίσια του πιλοτικού προγράμματος PROCLIL, που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή , την περίοδο 2006-2010. Στο πρώτο στάδιο εφαρμογής της προσέγγισης συμμετείχαν 5 Δημοτικά Σχολεία και 5 Δημόσια Νηπιαγωγεία για τη σχολική χρονιά 2006-2007, και αργότερα για την περίοδο 2007-2010, συμμετείχαν 10 Δημοτικά και 5 Νηπιαγωγεία. Το πιλοτικό πρόγραμμα συντόνιζαν από κοινού το Πανεπιστήμιο Κύπρου και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου.

Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ (University of Bristol), το οποίο και κατέληξε σε θετικά αποτελέσματα. Η αξιολόγηση αυτή οδήγησε στην επέκταση της εφαρμογής της προσέγγισης CLIL και τη συμπερίληψη της στο Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα το 2011.

Αυτή την περίοδο, η προσέγγιση CLIL εφαρμόζεται σε πέραν των 50 Δημοτικών Σχολείων και πέραν των 100 Δημόσιων Νηπιαγωγείων. Απώτερος στόχος είναι όλα τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να μαθαίνουν μέσω της προσέγγισης CLIL. Ο στόχος αυτός είναι μακροπρόθεσμος και πραγματοποιείται σταδιακά καθώς οι εκπαιδευτικοί που θα εφαρμόσουν την προσέγγιση CLIL χρειάζεται να περάσουν από σχετική επιμόρφωση.

Το σχολείο μας τιμήθηκε με αργυρή διάκριση για τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα CLIL, σε εκδήλωση που έγινε στο ΥΠΑΝ, παρουσία της Υπουργού Παιδείας κα Αθηνάς Μιχαηλίδου. Μας δόθηκε ως δώρο κι ένα επιδαπέδιο παιχνίδι, το οποίο θα αξιοποιηθεί σε μαθήματα Αγωγής Ζωής ή στη Φυσική Αγωγή. Το βραβείο μας απονεμήθηκε και για τις δυο προηγούμενες σχολικές χρονιές 2021-22 και 2022-23. Στο πρόγραμμα, το σχολείο μας συμμετείχε με τρεις εκπαιδευτικούς: την κα Ρέα Γενεθλίου στο μάθημα της Τέχνης, την κα Νίκη Σχίζα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και από την κα Χρύσω Ιωάννου στο μάθημα της Αγωγής ζωής Γ’ τάξης. Αυτά τα δύο χρόνια συμμετείχε γύρω στο 40% με 50% των μαθητών μας, ένα αρκετά σημαντικό ποσοστό.  Στα πλαίσια το προγράμματος, έγιναν στο σχολείο μας αρκετές δραστηριότητες με χρήση της αγγλικής γλώσσας, ενώ κάποιες από αυτές παρουσιάστηκαν και στους γονείς ή σε συντονιστές του προγράμματος CLIL που επισκέφτηκαν το σχολείο μας. To πρόγραμμα αυτό θα συνεχιστεί και τη φετινή σχολική χρονιά, ελπίζουμε με την ίδια επιτυχία.

Προγράμματα αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών

Καταγράφουμε τη Μνήμη - Παραγωγή Nτοκιμαντέρ από Μαθητές και Μαθήτριες

Στόχος του Προγράμματος Καταγράφουμε τη Μνήμη - Παραγωγή ντοκιμαντέρ από μαθητές και μαθήτριες είναι να εμπλέξει την εκπαιδευτική κοινότητα σε ένα βιωματικό παιγνίδι οικειοποίησης της συλλογικής και ατομικής μνήμης μέσω της οπτικοακουστικής καταγραφής προσωπικών βιωμάτων από το οικείο και ευρύτερο περιβάλλον των μαθητών και μαθητριών σε σχέση με τις εκάστοτε θεματικές του Προγράμματος. Κάθε σχολική μονάδα που συμμετέχει στην εφαρμογή του Προγράμματος καλείται να εντάξει τις ψηφιακές τεχνολογίες στη μαθησιακή διαδικασία, αναπτύσσοντας σχετικές δράσεις, που να αποσκοπούν στη δημιουργία ενός σύντομου σε διάρκεια ντοκιμαντέρ από τους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς και να αξιολογήσει την υλοποίηση των δράσεων αυτών.

Κατά τη φετινή σχολική χρονιά, οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες στο Πρόγραμμα μπορούν να επιλέξουν μία από τις ακόλουθες θεματικές: Αειφόρος Ανάπτυξη - Περιβάλλον, Απελευθερωτικοί Αγώνες, Κατεχόμενα, Πολιτιστική Κληρονομιά. Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να καταγράψουν, μέσα από έρευνα και συνεντεύξεις, τα βιώματα των προηγούμενων γενιών σε σχέση με τις πιο πάνω θεματικές και στη συνέχεια να δημιουργήσουν ένα σύντομο ντοκιμαντέρ.